EPYG story, avagy a sport hálójában
“Az ózdi diákversenyzőt a kampányunk hatására a polgármester és egy helyi cégtulajdonos is felkarolta.”
Megrendelő
FODISZ
Tevékenysége Szponzorációs kampány
Rendelt munka Sportmarketing
A Fogyatékosok Országos Diák-, Verseny- és Szabadidősport Szövetsége (FODISZ) megbízásából fogyatékkal élő fiatal sportolók személyére szabva készítettünk online szponzorációs kampányt, hogy támogatásokból finanszírozva részt vehessenek a nagyszabású Európai Ifjúsági Parajátékokon.
A FODISZ Magyarország egyik legnagyobb parasporttal foglalkozó szervezete, 19 vármegyében és Budapesten működteti hálózatát. A köznevelési és szakképző intézményekben tanuló, fogyatékkal élő diákok számára szervez sportaktivitásokat és diákolimpiai versenyrendszert. A legkiemelkedőbben teljesítő diákoknak lehetőségük nyílt részt venni az Európai Ifjúsági Parajátékokon (European Para Youth Games – EPYG) , amelyhez szponzorokat kerestek, s ebben kérték marketing csapatunk munkáját.
Ügyfelünk azzal bízott meg bennünket, hogy a 2022-es évben megrendezésre került EPYG fesztiválra nevezett, a sportban tehetséges, azonban csak szűk körben ismert és anyagilag akadályozott sportolók népszerűségét növeljük.
E céltól vezérelve indítottuk el az EPYG közösségi média kampányt, melyben a lehetséges szponzoroknak a FODISZ tevékenységének kommunikálása helyett, a gyerekek bemutatására koncentráltunk.
A kampány ideje alatt megjelenő tartalmakhoz egységes grafikai megjelenést alakítottunk ki, melybe a fiatalokról és felkészítő tanáraikról készített professzionális fotókat, s a versennyel kapcsolatos információkat és videós anyagokat illesztettük bele.
A népszerűsítéshez választott csatornáink a Facebook, az Instagram, a Youtube, TikTok és a FODISZ weboldala volt.
A program sikeres volt, hiszen az információk a lokális vezetőkhöz is elértek, ezáltal születtek támogatók. Páldául Kiss Ramón ózdi versenyzőt a helyi polgármester és egy cégtulajdonos karolta fel. Illetve további anyagi támogatások is érkeztek a központba, melyeket a FODISZ befektetett az EPYG-re való felkészülésre és lebonyolításra.
A szponzorok gyűjtését követően a kampányunk utolsó etapjához érkeztünk, mikor a versenyről és a versenyzőkről folyamatos tájékoztatást adtunk a social felületeken, megköszönve a támogatók közreműködését.